Tips! / 11 juli 2018

Hoe voer ik promotie voor mijn zaak?

Een goed product, aangeboden op de juiste plaats, op de juiste manier en tegen een correcte prijs, is helaas nog geen garantie voor een vlotte, succesvolle verkoop. Als ondernemer moet je er immers ook nog voor zorgen dat potentiële klanten je weten te vinden en dat ze op de hoogte zijn van wat je zaak hen te bieden heeft.

Door middel van promotie kan je je zaak bekend maken bij het doelpubliek. Veel mensen denken bij promotie onmiddellijk aan dure advertenties. Promotie is echter veel meer dan dat. Het is een samenspel van vier totaal verschillende elementen die samen de zogenaamde communicatiemix vormen. De vier elementen zijn: reclame, verkooppromotie, publiciteit en persoonlijke verkoop.

Reclame

Elke betaalde vorm van promotie waarbij bekend is wie de promotie maakt. Bekende kanalen voor verspreiding van reclame zijn (Google) advertenties, facebook, youtube, mailing, logo's, folders, verpakkingen, enz. Er zijn dus veel interessante mogelijkheden voor jou als ondernemer om je zaak een zekere naambekendheid te geven. Wij helpen je als ondernemer de kans niet te missen om je zaak te promoten.

Verkooppromotie

Dit zijn relatief korte acties om de verkoop te doen stijgen: wedstrijden, premies, staaltjes, speciale kortingen, bonnetjes, enz. De verkooppromotie trekt de aandacht en geeft informatie over het product. Het is de bedoeling om een onmiddellijke reactie (=conversie) uit te lokken. Reeds 15 jaar hebben wij ervaring in verkooppromotie en staan dan ook altijd open voor een vrijblijvend gesprek om te bekijken wat voor jouw zaak het beste is.

Publiciteit

de informatie die over je bedrijf wordt verspreid door derden zonder dat daarvoor wordt betaald zoals door de media, door mond aan mond reclame. De geloofwaardigheid is zeer hoog. Het komt er dus op aan je bedrijf op een positieve manier bekend te maken.

Persoonlijke verkoop

Gesprekken van man tot man of van verkoper tot klant met de bedoeling om een bepaald product aan de man te brengen of minstens een reactie uit te lokken. Voorbeelden zijn o.a. telemarketing, handelsbeurzen, presentaties, enz.

Stel een goede communicatiemix samen door verschillende elementen samen te gebruiken. Hou daarbij rekening met je doelpubliek en hoe je dat best kan aanspreken. Ook de huisstijl is een belangrijk onderdeel van je communicatiestrategie. Deze moet tot uiting komen in elke vorm van communicatie en heeft tot doel om de herkenbaarheid van je zaak te verhogen. De huisstijl moet terug te vinden zijn op briefpapier, enveloppen, folders, advertenties, verpakkingen, bedrijfspresentaties, catalogi, naamkaartjes, enzovoort.

Aanmelden nieuwsbrief
Invalid Input

© 2018 AdBuddy. Alle rechten voorbehouden.Werken bij Adbuddy1 Cookies Algemene voorwaarden BE0642.742.784   IBAN: BE24 6451 0443 0538